تبلیغات
تصاویر و مطالب جالب - چگونه بعد از 50 سالگی سرحال و قبراق باشیم؟

چگونه بعد از 50 سالگی سرحال و قبراق باشیم؟

نویسنده :آرن کشیشیان
تاریخ:یکشنبه 1 اردیبهشت 1392-06:37 ب.ظ

هر چه سن بالا می‌رود متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن کندتر می‌شود و اشتها کم می‌شود.


وقتی 5 دهه از زندگی سپری می‌شود باب جدیدی از زندگی به روی انسان گشوده می‌شود. اوقات فراغت بیشتر می‌شود، استرس‌های زندگی کمتر می‌شود و بدن نیاز به مراقبت‌های بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین لازم است تغییراتی در سبک و شیوه‌ی زندگی ایجاد کنیم. اما سؤال اینجاست برای این که به اصطلاح روی فرم و قبراق باشیم چه تغییراتی لازم است؟ برای پاسخ به این سؤال با ما همراه باشید.


بعد از پنجاه سالگی خوب بخوابید


خوب خوابیدن یکی از ملزومات زندگی راحت و با آرامش است و همیشه تأثیر زیادی روی عملکرد بدن انسان دارد. فرقی نمی‌کند شما کودک باشید یا یک فرد بالای پنجاه سال. سر و صدا، دمای اتاق و نور تأثیر زیادی روی خواب دارد.


زمانی که افراد پا به سن می‌گذارند و پنجاه سال را رد می‌کنند تغییراتی در خوابشان ایجاد می‌شود. این افراد میل به این دارند که زودتر بخوابند و همین طور سحرخیزتر می‌شوند. یعنی این که بعد از پنجاه سالگی دیگر خبری از تا لنگ ظهر خوابیدن نیست. برای این که خوب بخوابید لازم است تغییراتی در سبک زندگی‌تان ایجاد کنید و با شرایط جدید هماهنگ شوید. زودتر به رختخواب بروید اما در عین حال فعالیت‌های اجتماعیتان را از دست ندهید. در طول روز چند ساعتی را بیرون از خانه بگذرانید. روشنایی روز تأثیر مهمی روی ساعت بیولوژیکی بدن دارد.


بعد از پنجاه سالگی به تغذیه‌تان اهمیت بدهید


هر چه سن بالا می‌رود متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن کندتر می‌شود و اشتها کم می‌شود. افراد مسن‌تر اشتهای کمی دارند و حس چشایی و بویایی آن‌ها تحلیل می‌رود. با این وجود لازم است که این افراد تغذیه‌ی مناسب، متنوع و متعادلی داشته باشند. افرادی که پا به سن می‌گذارند به پروتئین نیاز بیشتری دارند. پروتئین به ساخت عضلات کمک و با عفونت‌ها مقابله می‌کند. پروتئین در گوشت مرغ، ماهی، تخم مرغ، محصولات لبنی و همین طور آجیل‌ها و حبوبات وجود دارد.


ویتامین D نقش مهمی در تغذیه‌ی افراد بالای پنجاه سال دارد به خاطر این که این ویتامین به جذب کلسیم کمک می‌کند که در پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مهم است. ویتامین D در ماهی‌های چرب وجود دارد


بهترین چربی برای همه و به خصوص افراد بالای پنجاه سال نوع گیاهی آن‌ها هستند مثل روغن زیتون، روغن آفتابگردان و غیره. این مواد غذایی از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.


مواد غذایی تهیه شده از غلات کامل، گلوسیدهای متنوعی به بدن می‌رساند. برای همین مصرف این مواد غذایی به افراد مسن توصیه می‌شود به خاطر این که سرشار از فیبرها هستند و برای همین از یبوست جلوگیری می‌کنند. از این گذشته این مواد غذایی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی به بدن می‌رسانند.


ویتامین D نقش مهمی در تغذیه‌ی افراد بالای پنجاه سال دارد به خاطر این که این ویتامین به جذب کلسیم کمک می‌کند که در پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مهم است. ویتامین D در ماهی‌های چرب وجود دارد. برای تأمین این ویتامین همچنین می‌توانید روزانه در معرض نور خورشید قرار بگیرید. نور خورشید بهترین منبع ویتامین D محسوب می‌شود.


بعد از پنجاه سالگی ورزش را جدی بگیرید


وقتی اشتها کم می‌شود و سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد لازم است تحرک بدنتان را بیشتر کنید. فعال بودن و تحرک کافی مؤثرترین شیوه برای مقابله با پیری و ناتوانی است. وقتی عضلاتتان را بکار می‌گیرید در واقع از نرمی مفاصل و مقاومت استخوان‌هایتان مراقبت می‌کنید. تحرک، اشتها را باز می‌کند، هضم غذا را بهتر می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد. تحرک احساس خوبی به شما می‌دهد. ورزش برای حفظ سلامت قلب لازم است و از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. ورزش همچنین برای مغز شما نیز مفید است و از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند. در نهایت باید بگوییم که ورزش از ابتلا به سرطان‌ها به ویژه سرطان سینه و سرطان کولون پیشگیری می‌کند.
بهترین چربی برای همه و به خصوص افراد بالای پنجاه سال نوع گیاهی آن‌ها هستند مثل روغن زیتون، روغن آفتابگردان و غیره


توجه داشته باشید که کاملاً بدنتان را گرم کنید. نباید از خودتان توقع بیجا داشته باشید. در طول ورزش به درستی نفس بکشید و حرکات مناسب و درستی انجام دهید.


ورزش کردن خوب است ولی توجه داشته باشید این بدین معنی نیست که خودتان را به فشار بیندازید و حرکات سخت انجام دهید. توصیه می‌کنیم قبل از شروع با پزشک مشورت کنید تا حرکات مناسب سن و سالتان را پیشنهاد دهد.


در حالت کلی حرکات سبکی انجام دهید و به طور منظم ورزش کنید. ورزش سبک و منظم مهم‌تر از انجام حرکات سخت و سنگین است.


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Do you get taller when you stretch?
جمعه 13 مرداد 1396 07:18 ق.ظ
I am actually delighted to glance at this blog posts which consists
of tons of useful data, thanks for providing these kinds of data.
Can Pilates make you look taller?
جمعه 6 مرداد 1396 09:46 ب.ظ
wonderful post, very informative. I ponder why the opposite specialists of
this sector don't understand this. You must proceed your writing.
I'm confident, you have a great readers' base already!
leslie0brooks10.exteen.com
دوشنبه 12 تیر 1396 08:36 ب.ظ
Hey! I just wanted to ask if you ever have any trouble with
hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up
losing several weeks of hard work due to no data backup.
Do you have any solutions to prevent hackers?
http://unequaledshield91.exteen.com/20150626/non-surgical-hammer-toe-correction
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 08:20 ق.ظ
Wow, that's what I was looking for, what a
material! existing here at this weblog, thanks admin of this site.
BHW
دوشنبه 28 فروردین 1396 11:11 ق.ظ
My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.
I have always disliked the idea because of the costs.
But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on a variety of websites for about a year and am
anxious about switching to another platform. I have heard very good things
about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress posts into it?
Any help would be really appreciated!
مهرنوش
یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 06:40 ب.ظ
آپ کردم
منتظر تبادل لینکم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo
* *

جاوا اسكریپت


ابزار وبلاگنویسی * * *
این سایت را حمایت می کنم
* Oneline users :