تبلیغات
تصاویر و مطالب جالب - چگونه با تغذیه مناسب از بیماری های قلبی جلوگیری کنیم؟

چگونه با تغذیه مناسب از بیماری های قلبی جلوگیری کنیم؟

نویسنده :آرن کشیشیان
تاریخ:یکشنبه 1 اردیبهشت 1392-08:52 ب.ظ

برنامه غذایی نامناسب یکی از عوامل مهم در بروز بیماری های قلبی عروقی است که تغییراتی در چربی خون را سبب می شود و در ابتلا به تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مطالعات نشان داده است جوامعی که از رژیم غذایی با کلسترول و چربی جامد کمتری برخوردارند، میزان بروز بیماری های قلبی عروقی کاهش یافته و به دنبال آن میزان چربی خون آنها نیز کمتر می شود.

رژیم غذایی نامناسب می تواند در ایجاد چاقی، افزایش چربی خون، دیابت و افزایش فشار خون موثر باشد. این عوامل زمینه ساز بروز بیماری های قلبی عروقی هستند.

بیماری های قلبی عروقی از مهم ترین عوامل مرگ و میر و از عمده ترین مشکلات بهداشتی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به شمار می روند. در ایران نیز سالانه حدود ۴۰ درصد مرگ و میر به بیماری های قلبی عروقی مربوط می شود.

برخی از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند که از آنها به عنوان عوامل خطر نام برده می شود. فردی که حداقل دارای یکی از این عوامل خطر باشد آمادگی بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی خواهد داشت.

بر اساس اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، تغذیه نامناسب، فشار خون بالا، چربی خون بالا (کلسترول و تری گلیسرید)، استعمال سیگار، فشار روحی روانی، بی تحرکی، سن و جنس (مردان بالای ۴۵ سال، زنان بالای ۵۵ سال)، داشتن زمینه ارثی بیماری های قلبی عروقی، چاقی و دیابت از جمله عوامل خطر بروز بیماری های قلبی به شمار می روند.

برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی توجه به عواملی مانند کاهش مصرف گوشت های قرمز و تاکید بر مصرف گوشت های سفید مانند مرغ و ماهی لازم است.

همچنین توصیه می شود تا حد امکان از غذاهای سرخ شده و مصرف روغن های جامد، حیوانی و نباتی خودداری شود.

گنجاندن روغن های مایع مانند زیتون، کانولا، در برنامه غذایی روزانه، مصرف انواع مغزها مانند گردو، بادام، پسته، فندق و … به عنوان بخشی از چربی روزانه، کاهش مصرف نمک و فرآورده های غذایی شور، مصرف ماهی حداقل ۲ بار در هفته، محدود کردن مصرف غذاهایی مانند مغز، قلوه، کله و پاچه، استفاده از سیر و پیاز به عنوان طعم دهنده غذاها، مصرف شیر و فرآورده های کم چرب آن، استفاده از نان های سبوس دار و فرآورده هایی که از غلات سبوس دار تهیه می شوند نیز در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی موثرند.

همچنین دست کشیدن از غذا قبل از سیرشدن، افزایش مصرف سبزی و میوه در برنامه غذایی روزانه، مراجعه به موقع به پزشک و متخصص تغذیه به منظور بررسی وضعیت سلامت و تغذیه و پیروی از یک برنامه غذایی صحیح با توجه به ویژگی های فردی هر شخص، ورزش منظم و فعالیت بدنی روزانه و حفظ وزن بدن در حالت طبیعی در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی بسیار موثر است.


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
How can you heal an Achilles tendonitis fast?
پنجشنبه 16 شهریور 1396 09:02 ق.ظ
Every weekend i used to pay a quick visit this web site, because i want enjoyment, since this this site conations truly nice funny information too.
How long do you grow during puberty?
جمعه 13 مرداد 1396 07:07 ق.ظ
We're a bunch of volunteers and starting a brand new scheme
in our community. Your site provided us with helpful info
to work on. You've performed an impressive task
and our whole neighborhood will likely be grateful
to you.
KathyrnVaneaton.bravesites.com
یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 08:44 ق.ظ
An outstanding share! I've just forwarded this onto a co-worker who has been conducting a little
research on this. And he actually bought me dinner due to the fact
that I discovered it for him... lol. So allow me to reword this....
Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending time to
discuss this subject here on your web page.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo
* *

جاوا اسكریپت


ابزار وبلاگنویسی * * *
این سایت را حمایت می کنم
* Oneline users :