تبلیغات
تصاویر و مطالب جالب - تاریخچه ی Bugatti Veyron

تاریخچه ی Bugatti Veyron

نویسنده :آرن کشیشیان
تاریخ:پنجشنبه 15 اسفند 1392-07:07 ب.ظ

در سنین جوانی Ettore Bugati استعداد قابل توجهی در طراحی اتومبیل از خود نشان داد.او در سال 1881 در شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد.وی در سن 18 سالگی با اتومبیل 2 سیلند خود در مسابقه ای پیروز و 2 سال بعد موفق به ساخت 4 سیلندر شد.


او به عنوان طراح برای چندین شركت از جمله Deutz كار كرد و بخاطر طراحی و ساخت اتومبیلی كوچك با موتور 4 سیلند 1208cc در خانه خود مشهور شد.
طرح این اتومبیل پایه و زیر بنایی شد برای ساخت اتومبیلی كه در سال 1910 به بازار عرضه شد.در آن سال 5 دستگاه اتومبیل Bugatti با موتور 1327cc ساخته شد و در سال بعد این تعداد به 75 دستگاه افزایش یافت.
بوگاتی در 1911 اتومبیلی كوچك با موتور 855cc ساخت كه توسط كمپانی Peugeot خریداری و Bebe Peugeot نام نهاد و 3095 دستگاه از آن تولید شد. 
شركت Bugatti آقای Ernest Fridrich با اتومبیلهای بوگاتی در مسابقات شركت كرد و در سال 1911 در مسابقه Grand Prix بمقام قهرمانی رسید. در سال 1913 بوگاتی یك اتومبیل با موتور 5000CC كه هر سیلندر آن دارای 3 سوپاپ-2 ورودی 1 خروجی-بود تولید كرد.
با وجود اینكه از این اتومبیل فقط 3 نمونه ساخته شد اما همین طرح راهگشای ساخت موتورهای سه سوپاپ نوع 30 و 37 در دهه 1920گردید. 
بوگاتی ویرون:


یكی دیگر از تولیدات كمپانی مدل 13 بود كه تا جنگ جهانی اول تولید آن تدامه داشت.در جنگ تلاشهای آقای بوگاتی به تولیدات نظامی متمایل شد.وی سالهای جنگ را در پاریس به طراحی موتور هواپیما سپری كرد.
از جمله كارهای او طی این دوران یك موتور 16 سیلندر 500hp بود كه توسط كارخانه Duesenbetg Motors ساخته شد.پس از جنگ جهانی اول شهر Molsheim كه كارخانه در آن قرار داشت ضمیمه خاك فرانسه گردید. 
پس از جنگ آقای بوگاتی به كمپانی خود بازگشته و تولید مدل 13 را از سر گرفت.جانشین این مدل مدلی 16 سوپاپه بود كه پس از برنده شدن Friderich در مسابقات Grand Prix سال 1921 در Brescia شهری در شمال فزانسه این مدل Brescia نام گرفت.این اتومبیل موفقیت زود هنگامی به دست آورد و تا سال 1926 دوهزار دستگاه از آن ساخته شد.
در كشورهای دیگر نیز تعداد زیادی اتومبیل تحت امتیاز بوگاتی تولید شد. بوگاتی در سال 1922 با مدل 8 سیلند و 2000cc به نام 30 در بازار فروش اتومبیل موفقیت چشم گیری بدست آورد. 
در همان سال مدل 35 ساخته شد.اما بعلت عدم توانایی های لازم برای شركت در مسابقات این اتومبیل به افراد غیر حرفه ای فروخته شد
(بوگاتی ویرون)
در فاصله بین 2 جنگ جهانی مدل 30 موفق ترین اتومبیل مسابقه ای بوگاتی بود و تا سال 1926 موفق به پیروزی در 12 مسابقه شد. 
مدل 37 با موتوری 1500cc برای افرادی ساخته شد كه توانایی خرید مدل 35 را نداشتند.بعد از آن مدل 40 با بازدهی مناسب و قیمتی قابل قبول كه بسیاری از مردم توانایی خرید را داشتند به بازار عرضه شد. 
از سال 1913 بوگاتی رویای ساخت اتومبیلی را در سر میپروراند كه با آن بتواند دنیا را تسخیر كند.رویای او در سال 1926 با مدل Royale 41 به حقیقت پیوست. 
این مدل با موتوری 15000cc و قدرتی معادل 300hp بسیار مهیج بود ولی فقط 6 نمونه از آن ساخته شد كه تنها 3 دستگاه از آن فروخته شد و بقیه نزد خانواده بوگاتی باقی ماند. 
بوگاتی بعدها به علت مشكلات مال ناچار به مهاجرت به پاریس شد و در آنجا به طراحی هواپیما و كشتی پرداخت.ولی پسرش Jean در كارخانه واقع در Molsheim باقی مانده و راه پدر را ادامه داد.
او در ابتدای ورود خود به كارخانه مدل 57 دارای موتور8 سیلندر 3300CC را تولید و در سال 1934 به بازار عرضه كرد.در سال 1939 تعداد 683 دستگاه از این اتومبیل ساخته شد. 
متاسفانه Jean در آگوست 1939 دقیقا قبل از جنگ جهانی دوم هنگام آزمایش یك اتومبیل مسابقه ای در گذشت .

تصاویری از خودروی بوگاتی ویرون:


پس از آن كارخانه Molsheim بار دیگر مشغول ساخت وسایل نقلیه جنگی شد.آقای بوگاتی به Bordeaux منتقل و مشغول فعالیت بر روی چند پروژه شد.
با كمك پسر كوچكترش Roland مدل 73 با موتور 1500cc را ساخت.اگر چه تا زمان مرگش در آگوست سال 1947 فقط تعداد اندكی از این اتومبیل تولید شد.
در سال 1951 یك مدل تجدید نظر شده به نام 57 در كارخانه Molsheim تحت مدیریت Pierre Marco ساخته شد.پس از این تاریخ تلاشها برای نگهداشتن كارخانه با شكست مواجه شد و در سال 1963 Hispano-suiza كارخانه را خریداری نمود.
كمپانی Bugatti بعدها جذب S.N.E.C.M.A -یك كارخانه هواپیما سازی فرانسه- شده و كارخانه Molsheim به تولیدات قطعات هواپیما پرداخت. 
برای زنده نگه داشتن یاد و نام Bugatti گروهی از تجار اروپایی در سال 1987 نام Bugatti را خریداری كردند.كمپانی جدید بوگاتی در شهر Campogalliano ایتالیا تاسیس و در اوایل دهه 1990 اتومبیل فوق سریع Quad Turbo V12 با سرعت 322 كیلومتر در ساعت و موتوری 3500cc با قدرت 550hp را تولید كرد.


در حال حاضر هم محصول جدید این شركت خودرویی با موتور 12 سیلندر W شكل كه با قدرتی معادل 1001 اسب بخار به بالا ترین سرعت یعنی 410 كیلومتر در ساعت رسیده كه در حال حاضر هیچ رقیبی ندارد .




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Where are the femur tibia and fibula?
پنجشنبه 16 شهریور 1396 04:08 ق.ظ
I simply could not leave your web site before suggesting that I actually enjoyed the usual info
an individual provide to your guests? Is gonna be again frequently to check out new posts
What is the tendon at the back of your ankle?
جمعه 13 مرداد 1396 07:51 ق.ظ
Wow, wonderful blog structure! How long have you been running a blog for?
you make blogging glance easy. The full glance of your website
is great, let alone the content!
How much does it cost to lengthen your legs?
جمعه 6 مرداد 1396 05:56 ب.ظ
Thanks for finally talking about >تصاویر
و مطالب جالب - تاریخچه ی Bugatti Veyron <Loved it!
elizwintringham.soup.io
دوشنبه 1 خرداد 1396 09:16 ب.ظ
What's up to all, the contents existing at this
website are in fact awesome for people experience, well, keep up the good
work fellows.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo
* *

جاوا اسكریپت


ابزار وبلاگنویسی * * *
این سایت را حمایت می کنم
* Oneline users :